نکات نگهداری گوشی

نکات لازم بعد و قبل از تعویض باتری ایفون و اندروید

بعد از تعویض باتری گوشی چند ساعت باید شارژ شود؟

چه نکاتی باید در مورد شارژ اولیه بعد از تعویض باتری گوشی بدانیم؟ آیا بعد از تعویض باتری گوشی به ۱۲ ساعت شارژ نیازی است؟

اکثر افرادی که باتری گوشی خود را برای اولین بار تعویض می‌کنند یا قصد انجام آن را دارند از این قبیل سوالات برایشان پیش آمده، اگر شما جز آن دسته افراد هستید و سوالاتی دارید در این زمینه خواندن این مقاله شاید برای شما مفید خواهد بود .

 

در این عصری که گوشی‌های هوشمند از جمله اساسی‌ترین و مهمترین لوازم شخصی هر فردی بشمار می‌آید، مراقبت از آن نیز یکی از دغدغه‌های افراد می‌شود و با وجود اینکه وسایلی این چنین بالاخره در طول زمان دچار مشکلاتی می‌شوند داشتن اطلاعات در مورد نحوه مراقبت یا بعد از انجام تعمیرات برای افراد ضروری است.

تعویض باتری نیز از جمله مواردی است که نیاز است در مورد آن اطلاعاتی داشته باشیم. در واقع اصل تعویض باتری کاری نسبتا آسان و کم‌هزینه است، اما باید بعد از آن اقداماتی نیز انجام داد تا طول عمر باتری جدید بیشتر باشد.

در این مقاله به سوال مکرر کاربران پاسخ داده‌ایم. آنها بارها پرسیده‌اند که بعد از تعویض باتری گوشی چند ساعت باید شارژ شود؟ که در ادامه به آن پرداخته‌ایم.

 

چرا تعویض باتری گوشی الزامی است؟

بهتر است بدانیم دلیل تعویض باتری در گوشی‌های آیفون یا اندروید چیست؟ اصلا آیا لازم است که باتری گوشی را تعویض کرده؟ در پاسخ به این سوال باید گفت بهتر است انجام شود! و باتری‌هایی که امروزه در گوشی‌ها (آیفون، اندروید و غیره) از آنها استفاده شده‌اند از جنس لیتیوم یونی هستند.

با وجود اینکه این نوع باتری‌ها بهترین نوع باتری برای به‌کارگیری در گوشی‌ها شناخته شده‌اند، با این‌حال دارای خصوصیت بدی نیز هستند که می‌توان گفت به توان شارژدهی و نیز کم شدن تدریجی ظرفیت آن مربوط است.

همانطور که گفتیم تعویض باتری امری ساده و کم هزینه است، و بهتر است با این اقدام نجات دهنده گوشی را از این وضعیت نجات دهید و با این وجود تصمیم انجام آن با خود شماست. شما می‌توانید با همین وضعیت بد عملکرد باتری گوشی‌تان از آن استفاده کنید.

مهمترین عامل اصلی افت کیفیت باتری گوشی را می توان گرما دانست که باعث می‌شود باتری گوشی دچار افت بیشتری شود، گرمای بیشتر مساوی با افت کیفیت بیشتری خواهد بود. همچنین، باید بدانید که شما نمی‌توانید گوشی را خریداری کنید که باتری آن با این مشکل مواجه نشود، این امری طبیعی و اجتناب ناپذیری است.

تعویض باتری چه آسیبی به گوشی وارد می کند؟

اکثر افراد تصور می‌کنند با باز کردن گوشی، دیگر گوشی سابق نخواهد بود، اما در صورت سپرده شدن به دست تعمیرکار مجرب هرگز آسیبی به گوشی وارد نخواهد شد. باتری جایگزینی که تعمیرکار مجرب و معتمد برای گوشی استفاده می‌کند نیز می‌تواند کیفیت عملکردی خوبی مانند باتری فابریک را داشته باشد.

برخی از تعمیرکاران با استفاده از باتری‌های بی‌کیفیت و درجه ۲ باعث شده‌اند افراد طرز فکر غلطی در مورد عملکرد باتری‌های جایگزین داشته باشند؛ بنابراین در انتخاب تعمیرکار برای تعویض باتری گوشی آیفون خود دقت کنید.

چگونگی شارژ اولیه بعد از تعویض باتری

تعویض باتری نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد برای این کار باید مراحل مختلفی طی شود. اما بعد از تعویض باتری برای استفاده از باتری جایگزین رعایت نکاتی از جمله نحوه شارژ کردن آن ضروری است.

برخی تعمیرکاران می‌گویند مدت زمان شارژ اولیه بعد از تعویض باتری گوشی ممکن است به ۱۲ ساعت نیز برسد، البته باید در انتخاب باتری دقت کنید و باتری اصل از تقلبی را تشخیص دهید. همچنین گارانتی معتبر نیز برای باتری گوشی اهمیت زیادی دارد.

 

شارژ بعد از تعویض باتری گوشی آیفون

برای تعویض باتری گوشی آیفون حتما به یک تعمیرکار متخصص اپل مراجعه کنید. برای شارژ اولیه گوشی؛ بعد از تعویض گوشی را ۲ ساعت در شارژ بگذارید و در این مدت با آن کار نکنید، بعد از اتمام ۲ ساعت شارژ با آن کار کنید تا زمانی که شارژ آن تمام شود.

پس از خاموش شدن گوشی به علت اتمام شارژ آن، بهتر است گوشی را مجددا شارژ کرده تا زمانی که به ۱۰۰ درصد برسد، سپس می‌توانید گوشی را روشن کرده و از آن استفاده کنید. برای مراقبت و افزایش طول عمر باتری گوشی حتما نکات را رعایت کنید.

سعی کنید همیشه گوشی خود را به صورت صحیح شارژ کنید؛ بدین صورت که با رسیدن به ۸۰ درصد گوشی را از شارژر جدا کنید، همچنین نباید اجازه دهید گوشی خاموش شود و سپس باتری را شارژر کنید، بهتر است قبل از این اتفاق گوشی را شار ژ کنید .

برای عمر بیشتر باتری آیفون بهتر است که در قسمت تنظیمات باتری گوشی خود نرم افزار های باز و مضر برای باتری را شناسایی کرده و آنها را حذف کنید .

شارژ بعد از تعویض باتری گوشی‌های اندرویدی

در تعویض باتری گوشی‌های اندرویدی نیز ضروری است به یک تعیرکار متخصص در این زمینه مراجعه کنید. برخی تعمیرکاران به افراد دارای این نوع گوشی‌ها می‌گویند که بهتر است بعد از تعویض باتری گوشی اندروید، گوشی را ۳ ساعت به شارژر وصل کنید و سپس نیم ساعت استراحت و دوباره تکرار کنید بعد از استراحت دوم ۲ ساعت به شارژر وصل کنید تا این مدت زمان به ۸ ساعت برسد.

برخی نیز می‌گویند باتری‌ها متفاوتند و نمی‌توان بر این اساس و مشابه هم این روش را انجام داد بنابراین حتما از سرویس دهنده خود یا تعمیرکار گوشی سامسونگ خود بخواهید در این مورد شما را راهنمایی کند.

در این گوشی‌ها نیز بهتر از مواردی که در افزایش طول عمر باتری نقش دارند را رعایت کنید مانند عدم استفاده بیش از حد از فست شارژر که با افزایش جریان برای عمر باتری مضر هستند.

جمع بندی کلی

در این مطلب در مورد دلایل تعویض باتری گوشی و نحوه صحیح شارژ اولیه آن بعد از تعویض باتری پرداختیم. همه ما می‌دانیم که تلفن های همراه یکی مهمترین لوازمی است که در صورت وجود مشکلی در آن استفاده از ان را دشوار یا غیرممکن خواهد شد.

بنابراین بهتر است از آن به خوبی مراقبت شود و از آنجایی که افت کیفیت در این وسیله امری طبیعی است بعد از گذشت ۲ الی ۳ سال در صورت کاهش عملکرد آن را تعویض کنید. همچنین در هنگام خرید مطمئن شوید که باتری گوشی شما اصل و دارای گارانتی معتبری است.

در مجموعه ما تعمیرکاران مجرب سعی بر این دارند که گوشی های تعمیری را با بهترین کیفیت و بالاترین حجم امپر در صورت نیاز موبایل تعویض و با 3 الی 12ماه ضمانت بی قید و شرط به به مشتریان عزیز لوکس قاب ارائه دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *